1. Home
  2. Over ons
  3. People & projects
  4. Business Services - Tosca Holtland

Online communicatie is het nieuwe normaal

De start van mijn functie als Investor Relations manager viel bijna precies samen met de eerste lockdown in Nederland. In 2013 begon ik bij Van Lanschot Kempen als trainee en in 2019 nam ik een sabbatical om mijn MBA in Barcelona te doen. In maart 2020 kwam ik terug naar Nederland, net toen het virus in Europa snel om zich heen begon te grijpen.

Wat een raar begin van mijn nieuwe baan was dat! Normaal ben je bij Investor Relations veel onderweg naar roadshows en bijeenkomsten en reis je de wereld over om kennis te maken met analisten en aandeelhouders. Mijn start was dus totaal anders. In eerste instantie werden bijeenkomsten gewoon uitgesteld. Maar naarmate de tijd verstreek en iedereen zich begon te realiseren dat we nog wel een tijdje met het coronavirus zitten opgescheept, ging alles online. Bijeenkomsten met aandeelhouders, calls met analisten, zelfs het jaarlijkse bezoek van de kredietbeoordelaars, allemaal online. Enkelen geven de voorkeur aan de ouderwetse conference call, maar de meesten communiceren nu net zo makkelijk via tools als Microsoft Teams of Webex. Zelfs als dat betekent dat je af en toe even een kind of huisdier het beeld in ziet wandelen.

Ook in 2020 hebben we weer veel informatie gedeeld met onze stakeholders: het effect van de coronacrisis in het eerste kwartaal, het uitstel van de dividenduitkering over 2019, de overname van Hof Hoorneman Bankiers, en nu onze nieuwe organisatiestructuur. Dat laatste is denk ik iets waar onze aandeelhouders en beleggers blij mee zijn, want het is onderdeel van een breder initiatief dat meer aandeelhouderswaarde moet opleveren. Bovendien moet de nieuwe structuur leiden tot een betere dienstverlening voor onze klanten en een grotere tevredenheid van onze collega’s. 

Tosca Holtland – Investor Relations manager