1. Home
  2. Over ons
  3. People & projects
  4. Private Bank - Duygu Ozbek

Hoe we ons digitaal onderscheiden

Samen met de private bankers zijn wij het eerste aanspreekpunt voor onze private banking-relaties. Vanuit de regio’s beheren wij onze klantenportefeuille. We informeren onze relaties bijvoorbeeld over de beleggingsportefeuilles, de hypotheekmogelijkheden en staan ze graag te woord bij hun dagelijkse bankzaken.

Je kunt je voorstellen dat klantcontact in deze rol centraal staat. Voor de coronapandemie hadden we veel persoonlijke afspraken, maar tegenwoordig verlopen de gesprekken veel via telefoon of  videobellen. De klantevents op locatie hebben plaatsgemaakt voor webinars. Die zijn van hoge kwaliteit en misschien qua organisatie efficiënter, maar je mist het persoonlijke contact met je klanten.

Van Lanschot heeft een omni-channelstrategie ontwikkeld. Bij het beheren van een klantenportefeuille is digitale innovatie zeer belangrijk. Door de technologische ontwikkelingen kunnen we onze portefeuilles slimmer beheren en blijven we relevant op alle vlakken. Een mooi voorbeeld daarvan is onze ID-check app, waarmee de klant zich op afstand kan identificeren. Dit helpt ons in deze tijd enorm. Of onze beleggingsapp, waar in het afgelopen jaar extra functionaliteiten aan toegevoegd zijn. We krijgen positieve feedback van onze relaties over het persoonlijke contact en de digitale ontwikkelingen die we doorvoeren. Zonder meer een pluspunt in 2020!

Daarnaast komt het steeds vaker voor dat we bij het uitbrengen van een beleggingsvoorstel onze fondsmanagers uitnodigen om een persoonlijke toelichting te geven. Dit wordt enorm gewaardeerd door onze klanten en helpt ons uiteraard in het proces. Dat is iets wat niet veel wealth managers kunnen bieden.

Duygu Ozbek – teamleider relatiemanagers, Van Lanschot Private Banking